Japonci čapovali pivo v Humennom zadarmo.

1. júla 2019, 23miroslav, Nielen pre Humenčanov

Leto je čas na festivaly a zábavu. Leto je tak isto aj čas, na usporiadanie reklamných akcií.

Jednu takú akciu sme mali v sobotu v Humennom. Boli ste? Aké bolo pivo? Chutilo vám? tak sa na túto reklamnú akciu pozrieme bližšie z pohľadu samosprávy. 

Bezplatná propagácia alkoholu na stránke mesta

 

 

Celá časť námestia okolo kultúrneho domu patrila v sobotu firme Šariš. Ale Šariš predsa nie je firma! Pivovar vo Veľkom Šariši a značku Šariš vlastní firma Plzeňský Prazdroj Slovensko a.s.  

No a hrdým vlastníkom Prazdroja ja japonská firma Asahi Group Holdings. V roku 2017 kúpil tento kolos 5 pivovarov v Európe za 7,3 miliardy eur 

https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/930404-japonci-kupili-tri-slovenske-znacky-piva-preplatili-jat-a-njbohatsieho-cecha

Firme sa darí a dosahuje zisk. V roku 2018 to bolo 11 miliónov eur. Nuž, dobrý partner na obchod a spoluprácu, poviete si. Určite sa s ním dobre spolupracuje a obchoduje. Ale ako to bolo v Humennom? Koľko sa ušlo Humenčanom z tých miliónov zisku? Koľko zarobilo mesto Humenné na reklamnej akcii My sme východ? 

 

Pre Humenné nič.

Dokonca sme im všetko zaplatili my, Humenčania. Teda nie my, rozhodol o tom sám primátor Meričko, bez poslancov aj napriek platnému VZN o miestnych daniach a miestnom poplatku …. 

 

 

Platné VZN O MIESTNYCH DANIACH
A MIESTNOM POPLATKU ZA KOMUNÁLNE ODPADY
A DROBNÉ STAVEBNÉ ODPADY

Namiesto toho, aby mesto zinkasovalo od Japonských investorov tučný poplatok za usporiadanie ich reklamnej akcie, primátor podpísal tzv, Zmluvu o spolupráci. Zmluva o spolupráci bola podpísaná s reklamnou agentúrou  Steel Monkey. Je dostupná na webe mesta. Nuž, pozrime sa , čo všetko muselo zabezpečiť mesto Humenné. Treba k tomu tiež prirátať, bezplatné propagovanie akcie na oficiálnej stránke mesta.

 

Na naše náklady ….

Ani za vylepenie plagátov neplatia

 

Milí priatelia, tak sa to robí. Primátor Vám dá mestský majetok zadarmo, vy si tam zorganizujete reklamnú, biznis akciu a ste vysmiatý. Smozrejme budete vo veľkom čapovať pivo, za ktoré Vám budú Humenčania platiť, pre deti postavíte atrakcie. Koľko stálo pivo, neviem, ale určite bolo drahé a nedočapované 🙂 

Primátor dal k dispozícií mestský pozemok o rozlohe vyše 2000 metrov štvorcových zadarmo v rozpore s platným VZN. Len na dani za užívanie tohto pozemku, by mesto zinkasovalo okolo tritisíc eur. Ďalšie príjmy by išli za parkovacie miesta, vodu, elektrinu, prenájom VIP priestorov v MsKS.  Rádovo, v súlade splatnými VZN, by malo mesto za túto akciu zinkasovať od firmy aj do 5.000,- eur. A čo za to dostalo vedenie mesta?

 

VIP vstupy do zákulisia.

 

 

Koľko bolo takýchto pások rozdelených? Kto ich , okrem účinkujúcich, dostal ? Aké ďalšie benefity boli s tým spojené? 

 

My ostatní sme si mysleli, že je to super akcia. Zábava a krásne vystúpenia. No ako to už v podnikaní býva, všetci to robia kvôli biznisu.

 

Reklamná agentúra? zorganizovala, zarobila

Účinkujúci? dostali honorár, zarobili

Pivovar Šariš a jeho japonskí majitelia? predávali pivo, zarobili

Elektrárne? faktúru mesto zaplatí, zarobili

Vodárne? vodné a stočné, zarobili

 

A keď niekto zarobil, niekto to musel aj zaplatiť. Zaplatili sme to my všetci v pive, plastových pohároch a v tom, že primátor „daroval “ Japonskému investorovi 5.000,- našich eur.

Mohli byť použité napríklad na pomoc sociálne slabším rodinám. Takto sme prispeli firme, ktorá robí ročný zisk vyše desať miliónov eur. 

Ale na to, že terajšiemu vedeniu mesta Humenné, viac záleží na firmách a podnikateľoch, ako na ľuďoch, sme si už zvykli. Za pár mesiacov nám to už jasne ukázali. Humenskí a regionálni drobní podnikatelia, musia platiť za možnosť predávať na pivných slávnostiach a jarmokoch nemalé peniaze. Japonci, pod dohode s primátorom, nemusia.